Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017

Γεφυρώνοντας τη θεωρία με την εκπαιδευτική πράξη .


Γεφυρώνοντας τη θεωρία με την εκπαιδευτική πράξη .
{Για μια καλή σχολική χρονιά }


Όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι με την εκπαιδευτική διαδικασία έχουμε διαβάσει αρκετά βιβλία τόσο για την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών όσο και για μεταπτυχιακές σπουδές,αλλά και κατά τη διάρκεια της θητείας μας.Και δεν μιλώ τόσο για τα βιβλία εκείνα που είναι απαραίτητα για την επάρκεια γνώσεων ,όσο για την απόκτηση εκείνων των εφοδίων που θα μας καταστήσουν  ικανούς και ανθεκτικούς στη διαχείριση των ζητημάτων  που δημιουργούνται στην καθημερινότητα του σχολείου ·ζητήματα που αφορούν στις διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα στο τρίπτυχο εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς .
Όσο κι αν το βάρος πέφτει στη σχολική τάξη ,δεν είναι δυνατόν να αγνοηθεί το ζήτημα των κοινωνικών και ψυχικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών ,των εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων κάθε σχολικής μονάδας,σχέσεις που διαδραματίζονται στο σχολικό προαύλιο ή εκτός ωραρίου διδασκαλίας.
Το ζήτημα των ορίων είναι κάτι που  απασχολεί όλους τους εμπλεκόμενους και η παραβίασή τους γίνεται συχνά αιτία προστριβών και συγκρούσεων .
Αλήθεια,πόσο φίλος επιτρέπεται να είναι ο  δάσκαλος με τους μαθητές ,τι είδους συζητήσεις και μέχρι ποιο βαθμό επιτρέπεται να κάνει  ο εκπαιδευτικός με τους γονείς,μέχρι ποιο σημείο φτάνει ο ρόλος των γονέων στο σχολείο είναι κάποια από τα θέματα που αφορούν όλες τις σχολικές μονάδες ιδιαίτερα στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς.
Θεωρητικά όλοι ασχολούμαστε με το "καλό των παιδιών", συχνά όμως είτε για λόγους ανασφάλειας ,υπερποστασίας ή και έλλειψης εμπιστοσύνης των γονέων προς το σχολείο (κυρίως στο δημόσιο ,αλλά και στο ιδιωτικό ,για διαφορετικούς λόγους ) διαπιστώνονται φαινόμενα που αντί να βοηθούν τους μαθητές να αγαπήσουν το σχολείο,συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο .
Πέρα και πάνω από την εκπαίδευσή τους η κοινωνικοποίηση των μαθητών είναι κύριος  στόχος μιας  επιτυχημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας .
Πρέπει να γίνει άμεσα αντιληπτό ότι τα παιδιά πρωτίστως θα ακολουθήσουν τη θετική ή αρνητική στάση που έχουν οι γονείς για το σχολείο και δευτερευόντως ό,τι το σχολείο εκπέμψει σε αυτά .
Η όποια προκατάληψη, όταν διεισδύει στην παιδική ψυχή ,θα επιφέρει αρνητισμό ,απαξίωση ,άσκηση βίας (σωματικής ,ψυχολογικής και λεκτικής) ό,τι προφανώς  δεν θα ήθελαν να συμβεί ακόμα και οι πιο δύσπιστοι γονείς .

Η εμπειρία χρόνων στο χώρο της εκπαίδευσης έχει αναδείξει ότι αυτό που προέχει είναι :
Να μάθουμε στα παιδιά να έχουν ορθή κρίση και όχι να είναι επικριτικά .Να μάθουμε στα παιδιά να είναι θετικά όσο και  υποψιασμένα αλλά όχι καχύποπτα .
Αυτές οι δυο αρχές θεωρώ ότι είναι πολύτιμες όταν ισχύουν και στις σχέσεις των ενηλίκων,εκπαιδευτικών και γονέων. 
Αυτός θεωρώ ότι είναι ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών .Και με αυτές τις αρχές μπορούμε να ευελπιστούμε σε μια καλή αρχή,υγιή συνεργασία και σε μια ακόμα καλύτερη συνέχεια με επιτυχίες και αποτελεσματικότητα.

Μόνο έτσι αποδεικνύουμε ότι νοιαζόμαστε πραγματικά για το καλό των παιδιών .
Όχι μόνο στη θεωρία, που καλώς μας υπενθυμίζουν τα βιβλία,αλλά και στην πράξη.

Καλή σχολική χρονιά.
Καλή δύναμη σε εκπαιδευτικούς,μαθητές και γονείς .


Προτάσεις βιβλίων για γονείς και εκπαιδευτικούς .

Ιάκωβος Μαρτίδης,Πλάθοντας ευτυχισμένα παιδιά,εκδ.Αρμός.


Το βιβλίο αυτό πραγματεύεται και αναλύει με έναν απλό και κατανοητό τρόπο εικοσιτέσσερα σημαντικά θέματα που αφορούν τις σχέσεις γονιών - παιδιών βασιζόμενο στην ελληνική πραγματικότητα. Ενθαρρύνει τους γονείς να δουλέψουν για τη δημιουργία σχέσεων που θα βασίζονται στην αγάπη, την αλληλοκατανόηση και τον αλληλοσεβασμό. Βοηθάει γονείς, παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς να δώσουν απαντήσεις ζωής σε πράγματα που τους απασχολούν και τους προβληματίζουν.Συνδυάζει την τεκμηριωμένη παιδαγωγική άποψη, την επιστημονική γνώση με την πρακτική της εφαρμογή με παραδείγματα,χωρίς θεωρητική ορολογία. Ένας πρακτικός «οδηγός» για το πως κτίζεις μια υγιή σχέση με τα παιδιά σου.


Χρυσή Χατζηχρήστου,Συμβουλευτική στη Σχολική Κοινότητα,εκδ.Gutenberg 


Λαμβάνοντας υπόψη τις αλλαγές που μπορούν να βιώσουν τα παιδιά λόγω απροσδόκητων καταστάσεων και κρίσεων, περιγράφεται η συμβουλευτική διαχείρισης κρίσεων με εστίαση στην κατανόηση των αναγκών των παιδιών και τη συμβουλευτική υποστήριξη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Τέλος, παρουσιάζονται παραδείγματα εφαρμογής σχολικών ψυχολογικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών στη σχολική κοινότητα από δράσεις εκπαίδευσης, κατάρτισης, πρόληψης και παρέμβασης του Κέντρου Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το βιβλίο παρέχει τόσο θεωρητικές γνώσεις στα βασικότερα θέματα που άπτονται της συμβουλευτικής στο σχολικό πλαίσιο όσο και τη δυνατότητα για πρακτική εφαρμογή, αποτελώντας έτσι ένα σημαντικό βοήθημα τόσο για φοιτητές/τριες σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο όσο και για σχολικούς ψυχολόγους, ειδικούς ψυχικής υγείας και εκπαιδευτικούς.


Γονείς,παιδί και διαδίκτυο ,Μάνος Σφακιανάκης,Βέρα Αθανασίου.




Ο κόσμος του διαδικτύου είναι ωφέλιμος αλλά και επικίνδυνος… Είναι κάτι σαν το μαχαίρι: ένα πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να γίνει όπλο στα χέρια κάποιου που δε γνωρίζει πώς να το χρησιμοποιεί ή το χρησιμοποιεί με κακούς σκοπούς. 
Το βιβλίο «αφύπνισης»,όπως τονίζεται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου,έχει  στόχο να εκπαιδεύσει τους γονείς πρακτικά αλλά και ψυχολογικά στη χρήση του διαδικτύου, τόσο από τους ίδιους όσο και από τα παιδιά τους, μέσα από το πρίσμα της τεχνογνωσίας αλλά και της συναισθηματικής αυτοεπίγνωσης.

PamShiller ,Τα θεμέλια της σχολικής επιτυχίας,εκδ.Διόπτρα 




Η διάσημη συγγραφέας Pam Schiller δίνει πολύτιμες συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Συγχρόνως, προτείνει συγκεκριμένες δραστηριότητες και εμπειρίες βοηθώντας τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να βαδίσουν με επιτυχία στο μονοπάτι της γνώσης. 


Στάλθηκε από το iPhone μου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου